شروع کنکوری بودنم🥰شروع کنکوری بودنم🥰، تا این لحظه: 10 ماه و 27 روز سن داره
یه اتفاق تلخ..💔🖤یه اتفاق تلخ..💔🖤، تا این لحظه: 1 سال و 7 ماه و 5 روز سن داره
عهدی که با خویشتن بستم...عهدی که با خویشتن بستم...، تا این لحظه: 1 سال و 2 ماه و 4 روز سن داره
اتفاق مهم⛔اتفاق مهم⛔، تا این لحظه: 4 ماه و 19 روز سن داره

آبی به رنگ دریا...🖤🌊

گاهی خوشی گاهی غم:))...🖤🌊 اندکی صبر... سحر نزدیک است..

استارت برای کنکور...

1402/5/2 0:38
نویسنده : Samira
311 بازدید
اشتراک گذاری

رمز موفقیت به نظر من ایناس:تلاش، برنامه ریزی، پایبندی و توکل به خدا 

خب این یه ماه برای من به آزمون و خطا گذشت و کم کاری های خودمم بی تاثیر نبوده قطعا، ولی عوضش تجربه هایی کسب کردم که خیلی ارزشمندند و ...

بگذریم، در مورد برنامه ریزی و شروع کردن، من مشاور اینا تا حالا نداشتم و حتی الانم نگرفتم و کلاس چه آنلاین چه حضوری ثبت نام نکردم و تصمیم گرفتم خودم برنامه ریزی کنم و خودم بخونم، البته قبلش با چند تا دانشجوی پزشکی که در ارتباطم باهاشون حرف زدم.

در مورد برنامه ریزی: 

کل مرداد و تا ۱۵ شهریور خوندن پایه و  ۱۶ تا ۲۳ به مدت یک هفته جمع بندی و آزمون های زمان دار به همراه تحلیل + اون یه هفته آخرم واس مبادا گذاشتم و براش برنامه ریزی نکردم.

از شنبه تا چهارشنبه فقط می خونم و پنجشنبه و جمعه رو آزمون زمان دار و جبرانی و مرور در نظر گرفتم.

هر روز ۱ ساعت رو به عمومیا اختصاص دادم چون احتمالش زیاده برگردن و اگه بخونم ضرر نکردم  و فقط ادبیات و زبان و عربی می خونم و دینی نمی خونم فعلا چون قطعی نشده ، خب برنامه ریزیم واس عمومیا: 

ادبیات: قرابت + دستور ( همراه تست)

زبان: لغات و گرامر (همراه تست)

عربی: ترجمه و قواعد(همراه تست)

اگه برگشتن که خب برنامه ام در مورد عمومیام تغییر میکنه حتما ولی اگه برنگشتن چوم نهایی هستم ضرر هم نکردم.

خب اینایی که گفتم مهم ترین چیزایی هست که اگه بخونم میشه درصد خوبی رو تو عمومی کسب کرد..

الان اختصاصیا: 

روزی سه تا اختصاصی می خونم. بستگی داره به سختی و اهمیت و تسلطم که واس هر کدوم ۲ الی ۳ ساعت تایم می ذارم و تو دو پارت میخونم که خسته نشم و واس هر کدوم حداقل ۲۰_۳۰ تا تست میزنم. هر پارت ۱/۵ ساعته با یه ربع استراحت بینشون.

از ۶ صبح بلند میشم و از ۷ تقریبا شروع می کنم. رفته رفته اگه خدا بخواد قصد دارم ساعت مطالعم رو بالا ببرم. .

.

.

از این به بعد دو هفته یه بار گزارش کارمو ثبت میکنم. به امید موفقیت هممون

پسندها (2)

نظرات (4)

🌿🐨maryam🐨🌿🌿🐨maryam🐨🌿
2 مرداد 02 11:06
سلام
پشت کنکوری هستی؟منم کنکوری ۱۴۰۳ هستم امسال دوزاهمم میشه از تجاربت بگی؟ و بنظرت تو تابستون عمومی بخونم؟ از کجا می&zwnjگی که احتمال برگشت عمومی زیاده؟ تجربی هستی؟
Samira
پاسخ
سلام..
والا من رتبه برتر نشدم که تجربه خاصی داشته باشم ولی قبلا تو یه پست تو وبلاگم مفصل توضیح دادم تا جایی که یادم بودش...
خب تو تا شروع مهر فرصت زیاد داری و بهترین موقع است که یادگیری های ناقصتو تکمیل کنی، تو دیگه دوازدهم فرصت نخواهی داشت برگردی بخونی، اگه الان کامل بلد باشی تو دوازدهم نهایت دغدغت مدیریت آزمون اینا خواهد بود، اگه پایه بلد نباشی تو ۱۲ به مشکل میخوری. هر تستی که میزنی کامل درک کن ، یاد بگیر ، تحلیل کن، در مورد ازمون ها هم تحلیل از خود آزمون مهم تره، کتاب درسی خیلی اهمیت داره، خیلییی.
دفعات مرورت زیاد باشه، نه اینکه بخونی بزاری کنار تا خود کنکور، بدون مرور با کسی که صفر صفره هیچ فرقی نداری، در مورد رشته ات، چون تجربی هستی از واجباته که روتین شبانه داشته باشی، یه سری چیزا هستن صرفا با یه بار خوندن به تسلط نمی رسی مثلا مسائل استوکیومتری شیمی یه بار تست زدن کافی نیست یا مثلا نکات زیست فرارن، اینا رو باید هر روز تو برنامت تایم کوچیکی بذاری و به صورت روتین، در حد ۵_ ۷ تا تست، زیاد هم نه که وقت گیر باشه، درسای تجربی رو به صورت پیوسته کار کنی نتیجه میگیری،
اون مباحث خیلی مهم و خیلی تست خیز دوازدهم رو پیش خوانی کن، البته نه اینکه بخوای بیای کل دوازدهم رو پیش خوانی کنی و ۱۰۰۰ تا تست بزنی و اینا، چون نمی رسی، در حدی که یاد بگیری و بفهمی...
خلاصه نویسی واس فیزیک و ریاضی انجام بده ، البته خلاصه ها!! فرمول ها و نکاتی که یادت میرن رو بنویس، نهایتا هر فصل ریاضی و فیزیک در ۱ یا ۲ برگه A4
فعلا تا همین حد یادم بود و اینکه اشخاص خودشونو بهتر میشناسن هر کاری به صلاحته و فکر میکنی درسته همون کارو بکن، من مشاور نیستم و رتبه برترم نیستم، یکی ام مثل خودت، اگه خواستی از تجربیاتم بخونی تو یه پست گذاشتم حتما حتما مفصل اونا رو نگاه کن یه بار اگه خواستی، از تجربیاتم و عوامل شکست هام گفتم توش. موفق باشی
🌿🐨maryam🐨🌿🌿🐨maryam🐨🌿
2 مرداد 02 11:07
و بنظرت تو تابستون اگه بخوام عمومی بخونم کدوما بخونم جلو میوفتم؟
Samira
پاسخ
عمومی خوندن که خب واسه نهایی و کنکور یه جور نمی خونن و روشش هاش فرق داره ولی هر دو حالت یکی ان تقریبا.
لازم نیست حالا خیلی زیاد بخونی مثل اختصاصیا و زیاد وقت بذاری چون که هنوز عمومی برنگشته و اونموقع تایمتو یجورایی هدر دادی،
به نظرم روزی ۴۰ دقیقه تا یه ساعت واس عمومی ها وقت بزار چون اگه برگردن از خیلی ها جلو افتادی و اگه برنگشتن هم ضررر نکردی و قراره چون نهایی بدی یجورایی پیش زمینه قوی داری و از رقبات جلوتری.
پیشنهادم اگه خواستی بخونی: 
فعلا ادبیات و زبان و عربی کافیه، البته گفتم که باید روششو بلد باشی وگرنه تایمتو هدر دادی چون قطعی نشده.
ادبیات: قرابت و دستور کار کن ، به این صورت که مثلا ۴۰ دقیقه می خوای عمومی کار کنی، ۱۰ تا تست دستور و ۱۰ تا هم قرابت کار کن
زبان: لغات و گرامر
عربی: لغات و قواعد 
( هر چیزی خوندی از عمومی حداقل ۵ تا تست بزن)
.
.
خب اگه خواستی بخون پیشنهادم این بود. چون مثلا تو نهایی که قراره هر دومون بدیم و  مثلا تو فارسی دستور اینا دادن اگه یه پیش زمینه داشته باشی خیلی خوبه.
یه نکته اینکه بازم میگم نخوای یه وقت جدی بخونی و از اختصاصیات بزنی، نمیدونم فلان تا تست بزنی و اینا  ، روزی ۴۰ دقیقه تا یه ساعت همون خودش کفایت میکنه یا مثلا وقتایی که حوصله نداری اینا و انگیزت نمیکشه و خسته شدی ، بردار حداقل ۳، ۴ تا تست قرابت بزن یا مثلا یه تست ترجمه عربی بزن . اینطوری حس درس هم بر می گرده.
خیلی ذهن خودتو درگیر حواشی نکن، که کنکور چی شد نشد، تو فقط درستو بخون، مخصوصا این تغییرات کنکور.
واس نهایی هم فقط کافیه کتابو بجویی😅😂
والا من مشاور نیستما ، یه وقت بگی فلانی گفت  بخون نخون، رتبه برترم نیستم ، اینا صرفا نظر منه.
موفق باشی 
 
🌿🐨maryam🐨🌿🌿🐨maryam🐨🌿
2 مرداد 02 14:51
ممنون از راهنمایی هات عزیزم😍
راستی آزمون از کی شروع میکنی؟موافقی با هم راجب آزمون و ساعت مطالعه در ارتباط باشیم ؟ و رقابت کنیم؟ البته انقدر نه که وقت بگیره مثلا عصر های جمعه یه ۱۵ دقیقه
Samira
پاسخ
سلام. لطف دارید..
از مهر قراره شروع کنم، با توجه به شرایطم، چون هنوز پایم ضعیفه ...
ممنونم ولی نمی خوام کارای اشتباه پارسالمو تکرار کنم...امکانش نیست..
به نظرم بهترین رقیب خودتی و بس!!
تجربه من که میگه کار چندان درستی نیس... تو کنکوری ای نباید ذهنتو با چیزی درگیر کنی حالا هر چی می خواد باشه، اوکی؟؟
موفق باشی..
 
madeline
3 مرداد 02 10:38
امسال میری دوازدهم یا پشت کنکوری؟؟